Kącik techniczny 24.08.2023

TERMOSTATY

Termostat jest najważniejszym obok pompy wody elementem układu chłodzenie silnika i steruje przepływem płynu do chłodnicy. Jego głównymi zadaniami są efektywne chłodzenie i rozgrzewanie […]

Kącik techniczny 21.08.2023

Pompy paliwa

Pompa paliwowa jest głównym elementem konstrukcyjnym układu paliwowego silnika benzynowego i diesla, dostarczającym pewną ilość paliwa pod ciśnieniem do dysz (silniki z wtryskiem paliwa) […]

Kącik techniczny 21.08.2023

BLOKI SILNIKOWE

W Naszej ofercie znajdą Państwo bloki silnikowe znanych marek jak BF Germany, Mec Diesel oraz MV Parts. W zależności od marki i modelu silnika mogą […]

Kącik techniczny 21.08.2023

Zawory

Zawory odcinają komorę spalania i optymalizują wymianę gazową. Będąc w ciągłym ruchu – i to w trudnych warunkach tribologicznych oraz pod wpływem agresywnych gazów lub spalin – […]

Kącik techniczny 21.08.2023

TŁOKI

W systemie zmotoryzowanym wał korbowy musi się obracać, aby energia spalania zamieniła się w energię mechaniczną. Oto tłok, który porusza się, aby obrócić […]

Kącik techniczny 21.08.2023

KOMPLETY USZCZELEK

Wśród kompletów uszczelek możemy wyróżnić: KOMPLETY GŁOWICY – zawierają uszczelkę głowicy (w zestawie nie występuje uszczelka głowicy w przypadku występowania kilku grubości), uszczelkę […]

Kącik techniczny 09.08.2023

PANEWKI

Panewki są elementami układu korbowo-tłokowego. Umożliwiają obrót wału korbowego oraz korbowodów na wale. Znajdują się w bloku (główne) i korbowodach (korbowe). Panewki silnikowe są łożyskami ślizgowymi. […]

Kącik techniczny 09.08.2023

Uszczelki

Uszczelka jest to element uszczelniający o ściśle określonym kształcie i rozmiarze umieszczony pomiędzy dwoma elementami w celu uzyskania szczelności połączenia. Wyróżniamy uszczelnienia statyczne (uszczelki […]

Kącik techniczny 09.08.2023

Świece żarowe

Stosowane w silnikach wysokoprężnych, służące do ułatwienia rozruchu, zwłaszcza w niskich temperaturach i stabilizację wolnych obrotów pracy silnika. Użycie świec żarowych zmniejsza także emisję […]

Kącik techniczny 09.08.2023

Świece zapłonowe iskrowo

Świeca zapłonowa to podstawowy i jeden z najważniejszych elementów układu zapłonowego. Od jej stanu zależy sprawność silnika, moc i zużycie paliwa. Do jej najważniejszych zadań należy […]

Kącik techniczny 05.07.2023

Rozrząd Łańcuchowy czy Paskowy?

W erze dynamicznego rozwoju technologii motoryzacyjnej producenci części samochodowych stoją przed ogromnym wyzwaniem. Wytwarzanie wysokiej jakości komponentów, które spełniają surowe wymagania nowoczesnych […]

Kącik techniczny 05.07.2023

Elektryczne Pompy Wody: Co powinieneś wiedzieć?

W dzisiejszych czasach nieustannie poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które poprawią wydajność i jakość naszych pojazdów. Jednym z fascynujących osiągnięć technologicznych są elektryczne pompy wody, które […]

Kącik techniczny 10.10.2022

Termostat – co powinieneś wiedzieć?

Termostat jest częścią układu chłodzenia. Główną funkcją termostatu jest utrzymanie optymalnej temperatury płynu chłodzącego poprzez kierowanie cieczy chłodzącej do małego bądź […]

Kącik techniczny 04.10.2022

Panewki- co powinieneś wiedzieć?

Łożyska ślizgowe (potocznie zwane panewki) są to łożyska niemające ruchomych części. Łożyska są potrzebne do miejscowego oddzielenia powierzchni, które poruszają się względem siebie. Udaje […]

Kącik techniczny 23.06.2022

Wymiana śrub głowicy – co powinieneś wiedzieć?

Demontaż głowicy powinien łączyć się z wymianą śrub. Ponowne użycie starych elementów nie gwarantuje szczelności połączenia głowicy z kadłubem silnika. Śruby mocujące wydłużają […]

Kącik techniczny 22.02.2022

Korbowody – co powinieneś wiedzieć?

Korbowody są to kluczowe elementy w układzie korbowo-tłokowym. Jest łącznikiem między wałem korbowym, a tłokiem. Korbowody są wysoce obciążane przez siły rozciągające, ściskające i zginające. Dlatego musza […]

Kącik techniczny 22.02.2022

Popychacze zaworowe -co powinieneś wiedzieć?

Popychacze zaworowe – inaczej samoregulator lub popularnie zwane „szklanki”. Popychacza mają za zadanie utrzymanie prawidłowego luzu zaworowego (w dowolnym moment ci pracy silnika). W starszych […]

Kącik techniczny 02.01.2022

Głowica silnika

Głowica silnika – za co odpowiada Głowica silnika odpowiada za zamykanie komory spalania. Jest korpusem dla mechanizmu rozrządu odpowiadającego za pracę zaworów. Z jaką siłą dokręcić głowicę? Głowicę dokręca się […]

Kącik techniczny 30.12.2021

Pierścienie tłokowe

Z  jakiego materiału wykonane są pierścienie tłokowe? Pierścienie tłokowe są wykonane z żeliwa sferoidalnego (szarego) lub ze stali. Stalowe pierścienie rozróżniamy chromową o mikrostrukturze martenzytycznej i stal sprężynową. W zależności […]

Kącik techniczny 30.11.2021

WYMIANA WAŁKA ROZRZĄDU GRUPY VAG 1.9-2.0TDI (POMPOWTRYSKI)

Czy wiesz że w przypadku awarii wałka rozrządu nie wystarczy tylko jego wymiana na nowy ? Nawet zakup podstawowego zestawu z popychaczami hydraulicznymi oraz panewkami wałka może być […]

Kącik techniczny 21.09.2021

Tłoki – co powinieneś wiedzieć?

Tłoki silnikowe – jak to działa? Tłoki w silniku są nieodzownym elementem od początku powstania silników spalinowych. Tłoki znajdują się w bloku silnika i są zawarte w układ korbowo-tłokowy. […]

Kącik techniczny 18.08.2021

Masa uszczelniająca na bazie silikonu

Wypróbuj neutralną masę uszczelniającą na bazie silikonu do pojazdów elektrycznych i hybrydowych. To idealna ochrona elementów układu elektrycznego w pojazdach (baterie, jednostka sterująca zasilaniem PCU) przed działaniem […]

Kącik techniczny 19.07.2021

Powłoki DLC w popychaczach zaworowych

Powłoki DLC na bazie węgla są najlepszym rozwiązaniem wszędzie tam, gdzie wymagane są odporność na zużycie oraz dobre własności ślizgowe (między innymi układ rozrządu) Skrót […]