Poradnik
Bloki silnikowe
W Naszej ofercie znajdą Państwo bloki silnikowe znanych marek jak BF Germany, Mec Diesel oraz MV Parts. W zależności od marki i modelu silnika mogą […]
Uszczelka pod głowicą
Każdy element składowy silnika odgrywa rolę w zapewnieniu jego optymalnej wydajności oraz trwałości. Jednym z najistotniejszych komponentów jest uszczelka pod głowicą, która pełni funkcję zapewnienia […]
Korbowody – co powinieneś wiedzieć?
W niniejszym opracowaniu skupimy się na zagadnieniach związanych z korbowodami, elementami o kluczowym znaczeniu dla prawidłowego funkcjonowania silników spalinowych. Choć ich konstrukcja może wydawać […]
Termostat samochodowy
Termostat jest najważniejszym obok pompy wody elementem układu chłodzenie silnika i steruje przepływem płynu do chłodnicy. Jego głównymi zadaniami są efektywne chłodzenie i rozgrzewanie […]
Pompy paliwa
Pompa paliwowa jest głównym elementem konstrukcyjnym układu paliwowego silnika benzynowego i diesla, dostarczającym pewną ilość paliwa pod ciśnieniem do dysz (silniki z wtryskiem paliwa) […]
Zawory ssące i wydechowe
Zawory odcinają komorę spalania i optymalizują wymianę gazową. Będąc w ciągłym ruchu – i to w trudnych warunkach tribologicznych oraz pod wpływem agresywnych gazów lub spalin – […]
Tłoki w silniku
W systemie zmotoryzowanym wał korbowy musi się obracać, aby energia spalania zamieniła się w energię mechaniczną. Oto tłok, który porusza się, aby obrócić […]
KOMPLETY USZCZELEK
Wśród kompletów uszczelek możemy wyróżnić: KOMPLETY GŁOWICY – zawierają uszczelkę głowicy (w zestawie nie występuje uszczelka głowicy w przypadku występowania kilku grubości), uszczelkę […]
Panewki silnikowe
Zagadnienia poruszone w artykule: Za co odpowiadają panewki w silniku? Rodzaje panewek Uszkodzone panewki – objawy Obrócona panewka – co to znaczy? Jak dobrać panewki do wału? […]
Uszczelki
Uszczelka jest to element uszczelniający o ściśle określonym kształcie i rozmiarze umieszczony pomiędzy dwoma elementami w celu uzyskania szczelności połączenia. Wyróżniamy uszczelnienia statyczne (uszczelki […]
Świece żarowe
Stosowane w silnikach wysokoprężnych, służące do ułatwienia rozruchu, zwłaszcza w niskich temperaturach i stabilizację wolnych obrotów pracy silnika. Użycie świec żarowych zmniejsza także emisję […]
Świece zapłonowe/iskrowe
Świeca zapłonowa to podstawowy i jeden z najważniejszych elementów układu zapłonowego. Od jej stanu zależy sprawność silnika, moc i zużycie paliwa. Do jej najważniejszych zadań należy […]
Rozrząd Łańcuchowy czy Paskowy?
W erze dynamicznego rozwoju technologii motoryzacyjnej producenci części samochodowych stoją przed ogromnym wyzwaniem. Wytwarzanie wysokiej jakości komponentów, które spełniają surowe wymagania nowoczesnych […]
Elektryczne Pompy Wody: Co powinieneś wiedzieć?
W dzisiejszych czasach nieustannie poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które poprawią wydajność i jakość naszych pojazdów. Jednym z fascynujących osiągnięć technologicznych są elektryczne pompy wody, które […]
Termostat – co powinieneś wiedzieć?
Termostat jest częścią układu chłodzenia. Główną funkcją termostatu jest utrzymanie optymalnej temperatury płynu chłodzącego poprzez kierowanie cieczy chłodzącej do małego bądź […]
Panewki- co powinieneś wiedzieć?
Łożyska ślizgowe (potocznie zwane panewki) są to łożyska niemające ruchomych części. Łożyska są potrzebne do miejscowego oddzielenia powierzchni, które poruszają się względem siebie. Udaje […]
Wymiana śrub głowicy – co powinieneś wiedzieć?
Demontaż głowicy powinien łączyć się z wymianą śrub. Ponowne użycie starych elementów nie gwarantuje szczelności połączenia głowicy z kadłubem silnika. Śruby mocujące wydłużają […]
Popychacze zaworowe -co powinieneś wiedzieć?
Popychacze zaworowe – inaczej samoregulator lub popularnie zwane „szklanki”. Popychacza mają za zadanie utrzymanie prawidłowego luzu zaworowego (w dowolnym moment ci pracy silnika). W starszych […]
Głowica silnika
Głowica silnika – za co odpowiada Głowica silnika odpowiada za zamykanie komory spalania. Jest korpusem dla mechanizmu rozrządu odpowiadającego za pracę zaworów. Z jaką siłą dokręcić głowicę? Głowicę dokręca się […]
Pierścienie tłokowe
Z jakiego materiału wykonane są pierścienie tłokowe? Pierścienie tłokowe są wykonane z żeliwa sferoidalnego (szarego) lub ze stali. Stalowe pierścienie rozróżniamy chromową o mikrostrukturze martenzytycznej i stal sprężynową. W zależności […]
WYMIANA WAŁKA ROZRZĄDU GRUPY VAG 1.9-2.0TDI (POMPOWTRYSKI)
Czy wiesz że w przypadku awarii wałka rozrządu nie wystarczy tylko jego wymiana na nowy ? Nawet zakup podstawowego zestawu z popychaczami hydraulicznymi oraz panewkami wałka może być […]
Tłoki – co powinieneś wiedzieć?
Tłoki silnikowe – jak to działa? Tłoki w silniku są nieodzownym elementem od początku powstania silników spalinowych. Tłoki znajdują się w bloku silnika i są zawarte w układ korbowo-tłokowy. […]
Masa uszczelniająca na bazie silikonu
Wypróbuj neutralną masę uszczelniającą na bazie silikonu do pojazdów elektrycznych i hybrydowych. To idealna ochrona elementów układu elektrycznego w pojazdach (baterie, jednostka sterująca zasilaniem PCU) przed działaniem […]
Powłoki DLC w popychaczach zaworowych
Powłoki DLC na bazie węgla są najlepszym rozwiązaniem wszędzie tam, gdzie wymagane są odporność na zużycie oraz dobre własności ślizgowe (między innymi układ rozrządu) Skrót […]