Głowica silnika
Głowica silnika
Głowica silnika – za co odpowiada
Głowica silnika odpowiada za zamykanie komory spalania. Jest korpusem dla mechanizmu rozrządu odpowiadającego za pracę zaworów.
Z jaką siłą dokręcić głowicę?
Głowicę dokręca się ze ściśle określoną siłą dla uzyskania równomiernego docisku na całej powierzchni przylegania do bloku. Wartości sił dokręcania głowicy muszą być zgodne z wartościami podanymi przez producenta silnika. Zbyt mocne dokręcenie może doprowadzić do jej uszkodzenia, natomiast zbyt słabe dokręcenie spowoduje nieszczelność.
Jak dobrać uszczelkę pod głowice?
Uszczelkę pod głowicę, dobiera się biorąc pod uwagę parametr grubości. Może się ona zmieniać, szczególnie w przypadku silników Diesla. Taką uszczelkę stosujemy w przypadku naprawy silnika, w której niezbędny jest demontaż głowicy a jej grubość wynika z wartości wystawania korony tłoka ponad powierzchnię bloku w GMP.
Ile razy można planować głowice?
Producenci głowic uwzględnili możliwość wielokrotnego planowania powierzchni głowicy, umieszczając specjalne punkty kontrolne, sugerujące minimalną wysokość głowicy dla zachowania prawidłowych parametrów pracy silnika.
Kiedy stosujemy grubszą uszczelkę pod głowice?
Gdy wynika to z wartości wystawania korony tłoka ponad powierzchnię bloku w GMP.
Za mocno dokręcona głowica
Zbyt mocne dokręcenie głowicy może doprowadzić do jej uszkodzenia.
Za słabo dokręcona głowica
Zbyt słabe dokręcenie głowicy spowoduje nieszczelność.
Podobne wpisy
Rozrząd w samochodzie – poradnik dla kierowców
Zapraszamy do lektury naszego szczegółowego poradnika na temat rozrządu w samochodach – kluczowego komponentu, który odgrywa nieocenioną rolę w sprawnym […]
Bloki silnikowe
W Naszej ofercie znajdą Państwo bloki silnikowe znanych marek jak BF Germany, Mec Diesel oraz MV Parts. W zależności od […]
Wał korbowy – kompendium wiedzy
Wał korbowy jest sercem każdego silnika spalinowego, pełniąc kluczową rolę w przekształcaniu ruchu tłoków w ruch obrotowy, który napędza pojazd. […]