Głowica silnika
Głowica silnika
Głowica silnika – za co odpowiada
Głowica silnika odpowiada za zamykanie komory spalania. Jest korpusem dla mechanizmu rozrządu odpowiadającego za pracę zaworów.
Z jaką siłą dokręcić głowicę?
Głowicę dokręca się ze ściśle określoną siłą dla uzyskania równomiernego docisku na całej powierzchni przylegania do bloku. Wartości sił dokręcania głowicy muszą być zgodne z wartościami podanymi przez producenta silnika. Zbyt mocne dokręcenie może doprowadzić do jej uszkodzenia, natomiast zbyt słabe dokręcenie spowoduje nieszczelność.
Jak dobrać uszczelkę pod głowice?
Uszczelkę pod głowicę, dobiera się biorąc pod uwagę parametr grubości. Może się ona zmieniać, szczególnie w przypadku silników Diesla. Taką uszczelkę stosujemy w przypadku naprawy silnika, w której niezbędny jest demontaż głowicy a jej grubość wynika z wartości wystawania korony tłoka ponad powierzchnię bloku w GMP.
Ile razy można planować głowice?
Producenci głowic uwzględnili możliwość wielokrotnego planowania powierzchni głowicy, umieszczając specjalne punkty kontrolne, sugerujące minimalną wysokość głowicy dla zachowania prawidłowych parametrów pracy silnika.
Kiedy stosujemy grubszą uszczelkę pod głowice?
Gdy wynika to z wartości wystawania korony tłoka ponad powierzchnię bloku w GMP.
Za mocno dokręcona głowica
Zbyt mocne dokręcenie głowicy może doprowadzić do jej uszkodzenia.
Za słabo dokręcona głowica
Zbyt słabe dokręcenie głowicy spowoduje nieszczelność.
Podobne wpisy
Panewki silnikowe
Zagadnienia poruszone w artykule: Za co odpowiadają panewki w silniku? Rodzaje panewek Uszkodzone panewki – objawy Obrócona panewka – co […]
Tłoki – co powinieneś wiedzieć?
Tłoki silnikowe – jak to działa? Tłoki w silniku są nieodzownym elementem od początku powstania silników spalinowych. Tłoki znajdują się w […]
Jaki olej silnikowy wybrać? Jak dobrać olej do silnika?
Olej silnikowy pełni kluczową rolę w utrzymaniu sprawności silnika. Jego zadania obejmują smarowanie elementów ruchomych, co zapobiega nadmiernemu tarciu, chłodzenie […]