Poradnik
Głowica silnika
Głowica silnika – za co odpowiada
Głowica silnika odpowiada za zamykanie komory spalania. Jest korpusem dla mechanizmu rozrządu odpowiadającego za pracę zaworów.
Z jaką siłą dokręcić głowicę?
Głowicę dokręca się ze ściśle określoną siłą dla uzyskania równomiernego docisku na całej powierzchni przylegania do bloku. Wartości sił dokręcania głowicy muszą być zgodne z wartościami podanymi przez producenta silnika. Zbyt mocne dokręcenie może doprowadzić do jej uszkodzenia, natomiast zbyt słabe dokręcenie spowoduje nieszczelność.
Jak dobrać uszczelkę pod głowice?
Uszczelkę pod głowicę, dobiera się biorąc pod uwagę parametr grubości. Może się ona zmieniać, szczególnie w przypadku silników Diesla. Taką uszczelkę stosujemy w przypadku naprawy silnika, w której niezbędny jest demontaż głowicy a jej grubość wynika z wartości wystawania korony tłoka ponad powierzchnię bloku w GMP.
Ile razy można planować głowice?
Producenci głowic uwzględnili możliwość wielokrotnego planowania powierzchni głowicy, umieszczając specjalne punkty kontrolne, sugerujące minimalną wysokość głowicy dla zachowania prawidłowych parametrów pracy silnika.
Kiedy stosujemy grubszą uszczelkę pod głowice?
Gdy wynika to z wartości wystawania korony tłoka ponad powierzchnię bloku w GMP.
Za mocno dokręcona głowica
Zbyt mocne dokręcenie głowicy może doprowadzić do jej uszkodzenia.
Za słabo dokręcona głowica
Zbyt słabe dokręcenie głowicy spowoduje nieszczelność.
Podobne wpisy
KOMPLETY USZCZELEK
Wśród kompletów uszczelek możemy wyróżnić: KOMPLETY GŁOWICY – zawierają uszczelkę głowicy (w zestawie nie występuje uszczelka głowicy w przypadku występowania […]
Termostat – co powinieneś wiedzieć?
Termostat jest częścią układu chłodzenia. Główną funkcją termostatu jest utrzymanie optymalnej temperatury płynu chłodzącego poprzez kierowanie cieczy chłodzącej do małego […]
Wymiana śrub głowicy – co powinieneś wiedzieć?
Demontaż głowicy powinien łączyć się z wymianą śrub. Ponowne użycie starych elementów nie gwarantuje szczelności połączenia głowicy z kadłubem silnika. […]