Kącik techniczny 15.10.2024

Tuleje cylindrowe – kompendium informacji o części

Tuleje cylindrowe to kluczowe elementy silników spalinowych, odgrywające istotną rolę w ich prawidłowym funkcjonowaniu. W naszym artykule przyjrzymy się bliżej tym istotnym komponentom, […]

Kącik techniczny 09.10.2024

Świece żarowe

Stosowane w silnikach wysokoprężnych, służące do ułatwienia rozruchu, zwłaszcza w niskich temperaturach i stabilizację wolnych obrotów pracy silnika. Użycie świec żarowych zmniejsza także emisję […]

Kącik techniczny 30.09.2024

Pierścienie tłokowe – kompendium wiedzy

Pierścienie tłokowe pełnią kluczową rolę w pracy silnika spalinowego, wpływając na jego efektywność, trwałość oraz emisję spalin. Znajdują się one wokół tłoka i odpowiadają […]

Kącik techniczny 16.09.2024

Jaki olej silnikowy wybrać? Jak dobrać olej do silnika?

Olej silnikowy pełni kluczową rolę w utrzymaniu sprawności silnika. Jego zadania obejmują smarowanie elementów ruchomych, co zapobiega nadmiernemu tarciu, chłodzenie silnika podczas […]

Kącik techniczny 06.09.2024

Rozrząd w samochodzie – poradnik dla kierowców

Zapraszamy do lektury naszego szczegółowego poradnika na temat rozrządu w samochodach – kluczowego komponentu, który odgrywa nieocenioną rolę w sprawnym funkcjonowaniu silnika. W artykule znajdziesz nie tylko odpowiedzi […]

Kącik techniczny 29.07.2024

Wał korbowy – kompendium wiedzy

Wał korbowy jest sercem każdego silnika spalinowego, pełniąc kluczową rolę w przekształcaniu ruchu tłoków w ruch obrotowy, który napędza pojazd. W naszym artykule przyjrzymy […]

Kącik techniczny 15.07.2024

Turbosprężarki: kompendium wiedzy

Turbosprężarka to jeden z kluczowych elementów współczesnych silników spalinowych, który znacząco wpływa na ich osiągi i efektywność. W tym artykule przyjrzymy się dokładniej, jak działa turbosprężarka, […]

Kącik techniczny 27.06.2024

Tłoki w silniku samochodowym

W systemie zmotoryzowanym wał korbowy musi się obracać, aby energia spalania zamieniła się w energię mechaniczną. Oto tłok, który porusza się, aby obrócić […]

Kącik techniczny 14.06.2024

Korasy (CHRA) – kluczowe informacje o sercu turbiny

Artykuł jest poświęcony kluczowym informacjom o korasach (CHRA) – sercu każdej turbosprężarki. W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie jest koras, jak […]

Kącik techniczny 20.05.2024

Uszczelki bloku silnika

Uszczelki bloku silnika pełnią kluczową rolę w zapewnieniu szczelności oraz ochronie silnika przed wyciekami płynów, co przekłada się na efektywne działanie i długotrwałą eksploatację pojazdu. W artykule […]

Kącik techniczny 17.04.2024

Bloki silnikowe

W Naszej ofercie znajdą Państwo bloki silnikowe znanych marek jak BF Germany, Mec Diesel oraz MV Parts. W zależności od marki i modelu silnika mogą […]

Kącik techniczny 21.03.2024

Uszczelka pod głowicą

Każdy element składowy silnika odgrywa rolę w zapewnieniu jego optymalnej wydajności oraz trwałości. Jednym z najistotniejszych komponentów jest uszczelka pod głowicą, która pełni funkcję zapewnienia […]

Kącik techniczny 22.02.2024

Korbowody – co powinieneś wiedzieć?

W niniejszym opracowaniu skupimy się na zagadnieniach związanych z korbowodami, elementami o kluczowym znaczeniu dla prawidłowego funkcjonowania silników spalinowych. Choć ich konstrukcja może wydawać […]

Kącik techniczny 24.08.2023

Termostat samochodowy

Termostat jest najważniejszym obok pompy wody elementem układu chłodzenie silnika i steruje przepływem płynu do chłodnicy. Jego głównymi zadaniami są efektywne chłodzenie i rozgrzewanie […]

Kącik techniczny 21.08.2023

Pompy paliwa

Pompa paliwowa jest głównym elementem konstrukcyjnym układu paliwowego silnika benzynowego i diesla, dostarczającym pewną ilość paliwa pod ciśnieniem do dysz (silniki z wtryskiem paliwa) […]

Kącik techniczny 21.08.2023

Zawory ssące i wydechowe

Zawory odcinają komorę spalania i optymalizują wymianę gazową. Będąc w ciągłym ruchu – i to w trudnych warunkach tribologicznych oraz pod wpływem agresywnych gazów lub spalin – […]

Kącik techniczny 21.08.2023

KOMPLETY USZCZELEK

Wśród kompletów uszczelek możemy wyróżnić: KOMPLETY GŁOWICY – zawierają uszczelkę głowicy (w zestawie nie występuje uszczelka głowicy w przypadku występowania kilku grubości), uszczelkę […]

Kącik techniczny 09.08.2023

Panewki silnikowe

Zagadnienia poruszone w artykule: Za co odpowiadają panewki w silniku? Rodzaje panewek Uszkodzone panewki – objawy Obrócona panewka – co to znaczy? Jak dobrać panewki do wału? […]

Kącik techniczny 09.08.2023

Uszczelki

Uszczelka jest to element uszczelniający o ściśle określonym kształcie i rozmiarze umieszczony pomiędzy dwoma elementami w celu uzyskania szczelności połączenia. Wyróżniamy uszczelnienia statyczne (uszczelki […]

Kącik techniczny 09.08.2023

Świece zapłonowe/iskrowe

Świeca zapłonowa to podstawowy i jeden z najważniejszych elementów układu zapłonowego. Od jej stanu zależy sprawność silnika, moc i zużycie paliwa. Do jej najważniejszych zadań należy […]

Kącik techniczny 05.07.2023

Rozrząd Łańcuchowy czy Paskowy?

W erze dynamicznego rozwoju technologii motoryzacyjnej producenci części samochodowych stoją przed ogromnym wyzwaniem. Wytwarzanie wysokiej jakości komponentów, które spełniają surowe wymagania nowoczesnych […]

Kącik techniczny 05.07.2023

Elektryczne Pompy Wody: Co powinieneś wiedzieć?

W dzisiejszych czasach nieustannie poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które poprawią wydajność i jakość naszych pojazdów. Jednym z fascynujących osiągnięć technologicznych są elektryczne pompy wody, które […]

Kącik techniczny 10.10.2022

Termostat – co powinieneś wiedzieć?

Termostat jest częścią układu chłodzenia. Główną funkcją termostatu jest utrzymanie optymalnej temperatury płynu chłodzącego poprzez kierowanie cieczy chłodzącej do małego bądź […]

Kącik techniczny 04.10.2022

Panewki- co powinieneś wiedzieć?

Łożyska ślizgowe (potocznie zwane panewki) są to łożyska niemające ruchomych części. Łożyska są potrzebne do miejscowego oddzielenia powierzchni, które poruszają się względem siebie. Udaje […]

Kącik techniczny 23.06.2022

Wymiana śrub głowicy – co powinieneś wiedzieć?

Demontaż głowicy powinien łączyć się z wymianą śrub. Ponowne użycie starych elementów nie gwarantuje szczelności połączenia głowicy z kadłubem silnika. Śruby mocujące wydłużają […]

Kącik techniczny 22.02.2022

Popychacze zaworowe -co powinieneś wiedzieć?

Popychacze zaworowe – inaczej samoregulator lub popularnie zwane „szklanki”. Popychacza mają za zadanie utrzymanie prawidłowego luzu zaworowego (w dowolnym moment ci pracy silnika). W starszych […]

Kącik techniczny 02.01.2022

Głowica silnika

Głowica silnika – za co odpowiada Głowica silnika odpowiada za zamykanie komory spalania. Jest korpusem dla mechanizmu rozrządu odpowiadającego za pracę zaworów. Z jaką siłą dokręcić głowicę? Głowicę dokręca się […]

Kącik techniczny 30.12.2021

Pierścienie tłokowe

Z  jakiego materiału wykonane są pierścienie tłokowe? Pierścienie tłokowe są wykonane z żeliwa sferoidalnego (szarego) lub ze stali. Stalowe pierścienie rozróżniamy chromową o mikrostrukturze martenzytycznej i stal sprężynową. W zależności […]

Kącik techniczny 30.11.2021

WYMIANA WAŁKA ROZRZĄDU GRUPY VAG 1.9-2.0TDI (POMPOWTRYSKI)

Czy wiesz że w przypadku awarii wałka rozrządu nie wystarczy tylko jego wymiana na nowy ? Nawet zakup podstawowego zestawu z popychaczami hydraulicznymi oraz panewkami wałka może być […]

Kącik techniczny 21.09.2021

Tłoki – co powinieneś wiedzieć?

Tłoki silnikowe – jak to działa? Tłoki w silniku są nieodzownym elementem od początku powstania silników spalinowych. Tłoki znajdują się w bloku silnika i są zawarte w układ korbowo-tłokowy. […]

Kącik techniczny 18.08.2021

Masa uszczelniająca na bazie silikonu

Wypróbuj neutralną masę uszczelniającą na bazie silikonu do pojazdów elektrycznych i hybrydowych. To idealna ochrona elementów układu elektrycznego w pojazdach (baterie, jednostka sterująca zasilaniem PCU) przed działaniem […]

Kącik techniczny 19.07.2021

Powłoki DLC w popychaczach zaworowych

Powłoki DLC na bazie węgla są najlepszym rozwiązaniem wszędzie tam, gdzie wymagane są odporność na zużycie oraz dobre własności ślizgowe (między innymi układ rozrządu) Skrót […]