Poradnik
WYMIANA WAŁKA ROZRZĄDU GRUPY VAG 1.9-2.0TDI (POMPOWTRYSKI)
Czy wiesz że w przypadku awarii wałka rozrządu nie wystarczy tylko jego wymiana na nowy ?
Nawet zakup podstawowego zestawu z popychaczami hydraulicznymi oraz panewkami wałka może być niewystarczający !
Pamiętaj zawsze o diagnozie silnika, co mogło mieć wpływ na awarię. Wałek to nie część eksploatacyjna, którą można wymienić po ok. 100 000 km lub mniej. Głowica w której pracuje wałek jest poddawany ogromnym naciskom od strony zaworów jak i pompowtryskiwaczy. Jeżeli nie zweryfikujemy pozostałych elementów w głowicy, efekt uszkodzenia nastąpi w bardzo krótkim czasie po naprawie. Pamiętaj o weryfikacji:
- Otwory w głowicy pod wałek rozrządu – właściwie wyosiowane
- Wymiana śrub pod podpory wałka rozrządu
- Gniazda pompowtryskiwaczy, czy nie są rozbite. Ewentualne rozwiercenie gniazd pod specjalne tulejki naprawcze
- Uszczelnienie pompowtryskiwaczy
- Wymiana śrub pompowtryskiwaczy
- Dźwigienki pompowtryskiwaczy
- Wymiana śrub osi dźwigienek pompowtryskiwaczy
Inne również ważne czynności:
- Poprawność pracy zaworów w prowadnicach ( weryfikacja ich stanu)
- Stan układu smarowania w tym pompy olejowej – przepłukanie układu
- Wymiana filtra oleju oraz oleju zgodnego z zaleceniami producenta silnika
- Naniesienie na krzywki oraz czopy wałka specjalnego preparatu smarnego zalecanego przy pierwszym uruchomieniu po naprawie
- Prawidłowość ustawienia rozrządu
- Ręczne obrócenie wałem korbowym, odpowietrzenie popychaczy hydraulicznych
Postępując zgodnie z tymi regułami w 99% przypadków unikniemy ponownej awarii wałka rozrządu.
Podobne wpisy
![KOMPLETY USZCZELEK](https://cermotor.com.pl/wp-content/themes/cer/assets/svg/no-photo.png)
KOMPLETY USZCZELEK
Wśród kompletów uszczelek możemy wyróżnić: KOMPLETY GŁOWICY – zawierają uszczelkę głowicy (w zestawie nie występuje uszczelka głowicy w przypadku występowania […]
![Uszczelka pod głowicą](https://cermotor.com.pl/wp-content/themes/cer/assets/svg/no-photo.png)
Uszczelka pod głowicą
Każdy element składowy silnika odgrywa rolę w zapewnieniu jego optymalnej wydajności oraz trwałości. Jednym z najistotniejszych komponentów jest uszczelka pod […]
![tłoki silnikowe](https://cermotor.com.pl/wp-content/uploads/2023/08/tloki.jpg)
Tłoki w silniku samochodowym
W systemie zmotoryzowanym wał korbowy musi się obracać, aby energia spalania zamieniła się w energię mechaniczną. Oto tłok, który porusza […]