Głowica silnika
Głowica silnika
Głowica silnika – za co odpowiada
Głowica silnika odpowiada za zamykanie komory spalania. Jest korpusem dla mechanizmu rozrządu odpowiadającego za pracę zaworów.
Z jaką siłą dokręcić głowicę?
Głowicę dokręca się ze ściśle określoną siłą dla uzyskania równomiernego docisku na całej powierzchni przylegania do bloku. Wartości sił dokręcania głowicy muszą być zgodne z wartościami podanymi przez producenta silnika. Zbyt mocne dokręcenie może doprowadzić do jej uszkodzenia, natomiast zbyt słabe dokręcenie spowoduje nieszczelność.
Jak dobrać uszczelkę pod głowice?
Uszczelkę pod głowicę, dobiera się biorąc pod uwagę parametr grubości. Może się ona zmieniać, szczególnie w przypadku silników Diesla. Taką uszczelkę stosujemy w przypadku naprawy silnika, w której niezbędny jest demontaż głowicy a jej grubość wynika z wartości wystawania korony tłoka ponad powierzchnię bloku w GMP.
Ile razy można planować głowice?
Producenci głowic uwzględnili możliwość wielokrotnego planowania powierzchni głowicy, umieszczając specjalne punkty kontrolne, sugerujące minimalną wysokość głowicy dla zachowania prawidłowych parametrów pracy silnika.
Kiedy stosujemy grubszą uszczelkę pod głowice?
Gdy wynika to z wartości wystawania korony tłoka ponad powierzchnię bloku w GMP.
Za mocno dokręcona głowica
Zbyt mocne dokręcenie głowicy może doprowadzić do jej uszkodzenia.
Za słabo dokręcona głowica
Zbyt słabe dokręcenie głowicy spowoduje nieszczelność.
Podobne wpisy
Powłoki DLC w popychaczach zaworowych
Powłoki DLC na bazie węgla są najlepszym rozwiązaniem wszędzie tam, gdzie wymagane są odporność na zużycie oraz dobre własności ślizgowe […]
Uszczelka pod głowicą
Każdy element składowy silnika odgrywa rolę w zapewnieniu jego optymalnej wydajności oraz trwałości. Jednym z najistotniejszych komponentów jest uszczelka pod […]
Termostat samochodowy
Termostat jest najważniejszym obok pompy wody elementem układu chłodzenie silnika i steruje przepływem płynu do chłodnicy. Jego głównymi zadaniami są […]