Zawory
Element silnika spalinowego tłokowego umieszczony w głowicy silnika sterujący przepływem powietrza i spalin.
Element silnika spalinowego tłokowego umieszczony w głowicy silnika sterujący przepływem powietrza i spalin.
Element silnika spalinowego, w którym porusza się tłok. Wchodzi w skład układu kadłuba silnika.
Wał korbowy ma fundamentalne znaczenie w budowie silnika. Jest częścią układu tłokowo-korbowego zmieniając ruch posuwisto-zwrotny na ruch obrotowy.
Prowadnica zaworowa odprowadza część ciepła z głowicy zaworu przez trzonek zaworu. Zadaniem prowadnicy zaworu jest także przyjmowanie sił bocznych które działają na trzonek zaworu.
Pompy oleju tłoczą olej z misy olejowej przez filtr oleju i chłodnicę oleju do punktów smarowniczych silnika. Zadaniem smarowania układu silnika jest zasilanie części silnika dostateczną ilością oleju smarnego. Jest to zamknięty układ, w którym olej musi wykonywać wiele zadań.
Elementy uszczelniające oddzielające komorę spalania silnika spalinowego tłokowego od skrzyni korbowej oraz zgarniającej nadmiar oleju ze ścianek cylindra. Powierzchnie robocze pierścieni są chromowane lub pokryte molibdenem.